Sony, PlayStation’a özel oyunlarını bilgisayar platformuna taşıyarak büyük bir başarı yakaladı. Yeni bir rapora göre, PS5 oyunları da dahil olmak üzere PlayStation yapımlarının PC sürümleri, şirkete toplamda milyarlarca dolar gelir getirdi.
Sony, PC oyunlarından servet kazandı
Alinea Analytics tarafından yayımlanan güncel veriler, Sony’nin yalnızca Steam üzerinden elde ettiği brüt gelirin 1.5 milyar doları aştığını gösteriyor. Analiz firması, PC oyuncularının özellikle çok oyunculu oyunlara yoğun ilgi gösterdiğini belirtti.
Sony has made over $1.2 billion on Steam via selling over 43M copies of PlayStation Studios games (@alineaanalytics estimates)
Here’s the top five PlayStation games on Steam by copies sold.
Full analysis in the new free Substack (link in bio) pic.twitter.com/IPgeooqfv0
— Rhys Elliott (@superhys) November 21, 2025
Firma, Valve’ın bu satışlardan yüzde 20 ila yüzde 30 arasında değişen bir pay aldığını ve satış hacmi arttıkça bu oranın düştüğünü tahmin ediyor. Tüm ücretlendirmelerden sonra Sony’nin kasasına yaklaşık 1.2 milyar dolar net gelir girdiği düşünülüyor. Valve ise bu süreçte 350 milyon dolardan fazla kazanç sağladı.
Bu ticari başarının başını çeken oyun ise Helldivers 2 oldu. PC platformunda en çok satan PlayStation oyunu olarak öne çıkan Helldivers 2, 12.7 milyondan fazla kopya sattı. Oyuncular, bu yapımda ortalama 100 saatten fazla zaman harcadı ve oyunu her gün 200.000’den fazla kişi oynuyor.
Listenin ikinci sırasında 4.5 milyon adet satan Horizon Zero Dawn yer alıyor. Üçüncülüğü ise 4.2 milyon satışla God of War aldı. Bu oyunları sırasıyla 3.4 milyon kopya satan Days Gone ve 2.7 milyon satışla Marvel’s Spider-Man Remastered takip ediyor.
Sony, canlı servis oyunlarını konsol ve PC’ye aynı anda çıkarma taahhüdü verdi ancak diğer PlayStation oyunlarının PC’ye ne zaman geleceği konusunda kesin bir takvime sahip değil. Şirketin öne çıkan birinci parti PS5 oyunları, konsolda çıkış yaptıktan sonra PC platformuna gelmek için en az bir yıl bekliyor.
PlayStation patronu Hermen Hulst, bu yaklaşımı PlayStation konsol ekosistemini koruma çabası olarak açıkladı. Hulst, “PlayStation Studios’un ana yapısını oluşturan tek oyunculu, hikaye odaklı oyunlarımız için daha stratejik bir yaklaşım benimsiyoruz,” diyor.
