Naughty Dog sözünü tutamadı: Crunch dönemi geri döndü!


The Last of Us ve Uncharted serilerinin yaratıcısı Naughty Dog, oyun dünyasının en prestijli stüdyolarından biri olsa da geçmişte çalışanlarına uyguladığı yoğun mesai baskısıyla (crunch) sıkça eleştirilmişti. Stüdyo yönetimi, 2024 yılında bu kültürü değiştireceklerine dair kesin sözler vermişti. Ancak Bloomberg tarafından yayınlanan yeni bir rapor, stüdyonun geliştirdiği yeni bilim kurgu oyunu Intergalactic: The Heretic Prophet için eski alışkanlıklarına geri döndüğünü ortaya koydu.

Sony demosu için 7 haftalık zorunlu mesai

Rapora göre Naughty Dog yönetimi, Ekim ayından bu yana personeli zorunlu fazla mesaiye tabi tutuyor. Aralık ayı içerisinde ana şirket Sony’ye sunulması gereken kritik bir demo için çalışanlardan haftada en az sekiz saat fazladan çalışmaları istendi. Daha önce haftada üç gün ofise gelinen hibrit çalışma düzeni de rafa kaldırılarak, çalışanların haftanın beş günü ofiste olmaları zorunlu kılındı.

Stüdyonun bu kararı almasındaki en büyük etkenin, Intergalactic ekibinin daha önce birden fazla teslim tarihini kaçırması olduğu belirtiliyor. Her ne kadar haftalık çalışma saati 60 ile sınırlandırılmış olsa da, bu durum stüdyonun artık crunch yapmayacağız vaadiyle ters düşüyor.

Manidar hediye: Acıya katlanmalıyız

Raporun en dikkat çekici ve tepki toplayan detayı ise personele dağıtılan bir hatıra eşyası oldu. Üretim ekibine hediye edilen metal paraların üzerinde, oyundan alıntılandığı düşünülen şu ifade yer alıyordu: İlahi sonumuza ulaşmak için nesillerin acısına katlanılmalıdır. Çalışanların yaşadığı yoğun stres ve yorgunluk döneminde, üzerinde acıya katlanmak yazan bir paranın hediye edilmesi, yönetim ile çalışanlar arasındaki kopukluğun sembolü olarak yorumlandı.

Çıkış tarihi 2027 ortasını bulabilir

Şu an için zorunlu mesai döneminin sona erdiği belirtilse de çalışanlar bunun geçici bir rahatlama olduğundan endişeli. Oyunun 2027 ortasında piyasaya sürülmesi hedefleniyor ve çıkış tarihi yaklaştıkça baskının tekrar artmasından korkuluyor. Hatırlanacağı üzere stüdyo lideri Neil Druckmann, 2024 yılında yaptığı açıklamada crunch kültürünü bitirmeyi hedeflediklerini söylemişti.

Peki, sizce Naughty Dog gibi dev stüdyoların kaliteli oyunlar çıkarmak için çalışanlarını bu kadar zorlaması kabul edilebilir mi? Oynadığınız oyunun arka planında böyle bir hikaye olması sizi rahatsız eder mi? Düşüncelerinizi yorumlarda bizimle paylaşın!



Haber Kaynak Linki

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir