Huawei teknolojili Voyah Taishan resmen tanıtıldı!


Dongfeng Motor’un lüks alt markası Voyah, en yeni amiral gemisi elektrikli aracı Voyah Taishan’ı resmen piyasaya sürdü. Fiyat aralığı 379.900 RMB ile 509.900 RMB (yaklaşık 45.400 € ila 60.900 €) arasında değişen bu dev SUV, uzun elektrikli menzili ve yüksek teknolojili özellikleriyle seçici alıcıları hedef alıyor.

Voyah, Taishan’ı doğrudan Aito M9, Denza N9 ve Zeekr 9X gibi köklü rakiplerine karşı konumlandırarak lüks altı koltuklu pazarında liderliği ele geçirme niyetinde. Şirket, Taishan’ın özel bir üst düzey versiyonu olan Black Warrior Edition’ı da duyurdu; ancak bu özel versiyonun teslimatları için müşterilerin 2026’nın ilk çeyreğini beklemesi gerekecek.

Voyah Taishan, iddialı boyutlarıyla yolda kendini gösteriyor. SUV, 5.23 metre uzunluğa, 2.03 metre genişliğe ve 1.82 metre yüksekliğe sahip. Cömert 3.12 metrelik dingil mesafesi ise altı koltuklu ferah bir düzenlemeye izin veriyor ve özellikle premium aile segmentinin ihtiyaçlarına hitap ediyor.

Dış tasarımda Voyah’ın imza tasarım dili benimsenmiş; dikkat çekici, derin şelale tarzı kalkan ızgara öne çıkıyor. Ön tarafta, merkeze yerleştirilmiş aydınlatmalı Voyah amblemini birbirine bağlayan entegre bir LED ışık şeridi, araca modern bir yüz kazandırıyor. Ana uzun ve kısa far üniteleri, ayrık far düzenlemesinin bir parçası olarak yan hava girişlerine şıkça gizlenmiş. İki tonlu gövde, yarı gizli kapı kolları ve benzersiz tasarımlı “pie-dish” jantlarla tamamlanan zarif bir profil sergiliyor.

Taishan’ın kaputunun altında Voyah Akıllı Süper Hibrit sistemi yer alıyor. Bu kurulum, maksimum 110 kW güç üreten 1.5T motoru, dört tekerlekten çekiş yeteneği sağlayan iki elektrik motoruyla (önde 150 kW, arkada 230 kW) birleştiriyor.

Asıl dikkat çeken ise enerji depolama kapasitesi. SUV, endüstri devi CATL tarafından sağlanan 65 kWh’lik büyük bir üçlü lityum batarya paketiyle standart olarak geliyor. Bu batarya Taishan’a 370 km saf elektrikli menzil (CLTC) sağlıyor. Hibrit sistemle birlikte toplam kapsamlı menzil ise 1400 km’ye (CLTC) kadar uzanıyor, bu da uzun yolculuklardaki menzil endişesini ortadan kaldırıyor. Bu yetenek, günlük işe gidiş gelişlerin çoğunun benzin kullanmadan yapılabilmesi anlamına geliyor ve Taishan’ı etkili bir yarı zamanlı EV haline getiriyor.

Taishan’ın şarj hızı, EV mimarisinin ne kadar gelişmiş olduğunu kanıtlıyor. Araç, 800V yüksek voltaj platformunda çalışıyor ve 5C ultra hızlı şarjı destekliyor. Taishan, pilini %20’den %80’e yaklaşık 12 dakikada şarj edebiliyor. Bu özellik, şarj kaygısını büyük ölçüde ortadan kaldırarak EV sürüşüne geçişi sorunsuz hale getiriyor.

Bu heybetli boyutu yönetmek için Taishan mühendisleri, lüks bir konsept araçtan fırlamış gibi duran gelişmiş bir süspansiyon sistemi eklemişler. Sistem, üç odacıklı havalı süspansiyonu EDC (Elektronik Amortisör Kontrolü) “Sihirli Halı” işleviyle eşleştiriyor. Bu sofistike kurulum, sürüş kalitesini inanılmaz bir hassasiyetle yönetiyor. Dar şehir alanlarında gelişmiş manevra kabiliyeti için Taishan, aynı zamanda 16° çift yönlü bağımsız arka tekerlekten direksiyon özelliğini de içeriyor.

İç mekân tasarımı, yolcu konforu ve yüksek teknolojiye öncelik veren “Dağlar ve Denizler” felsefesini takip ediyor. Ön konsolun merkezinde, Huawei’nin HarmonyOS kokpit sesli büyük modelinin en son sürümüyle desteklenen büyük, yüzen bir kontrol ekranı yer alıyor.

Huawei’nin araç beynine katılımı bununla sınırlı değil: ADS Ultra akıllı destekli sürüş çözümü, Taishan’a güç veriyor. Bu sistem, Huawei’nin gelişmiş 500-thread LiDAR sensörü de dahil olmak üzere dört LiDAR sensörü kullanıyor ve Taishan’a kentsel NCA (Navigasyonlu Seyir Yardımı) ve tam senaryolu otomatik park etme yeteneği sağlıyor.

Taishan, yolcuların lüks içinde seyahat etmesini sağlamak için AI Bulut Konfor Koltukları ve 32 hoparlörlü “Tianlai” panoramik ses sistemi sunuyor. Bu ses kurulumu, 9.1.5.8 kanal konfigürasyonuna ve 2300W maksimum amplifikatör gücüne sahip.

Boyut, uzun EV menzili, ultra hızlı şarj ve Huawei teknolojisinin birleşimi, Voyah Taishan’ı premium büyük SUV sınıfında gerçek bir rakip haline getiriyor. Üreticiler hem elektrikli hem de lüks araçlar için sınırları zorlamaya devam ederken, Taishan gelişmiş özelliklerden ödün vermeden menzil esnekliği sunuyor.



Haber Kaynak Linki

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir