GAC-Toyota, 2025 Guangzhou Otomobil Fuarı’nda sahneye çıkarak yeni elektrikli sedanı bZ7’yi tanıttı. Çin’deki mühendislik ekibinin öncülüğünde geliştirilen ikinci büyük model olan bZ7, geleneksel yaklaşımları bir kenara bırakarak kritik teknolojik iş birliklerini benimsiyor ve GAC-Toyota ismini yeniden şekillendiriyor.
Huawei Dokunuşu: HarmonyOS ve DriveONE Sistemi
Model, yoğun bir şekilde Huawei teknolojisini kullanıyor. bZ7, Huawei’nin HarmonyOS kokpit sistemini entegre eden ilk GAC-Toyota modeli olma özelliğini taşıyor. İç mekânda, sürücü tüm işletim sisteminin komuta merkezi olarak hizmet veren büyük bir merkezi kontrol ekranıyla karşılaşıyor.

Kabinin içinde yüz tanıma, önemli bilgileri ön cama yansıtan Head-Up Display (HUD) ve çok hoparlörlü ses sistemi gibi pek çok gelişmiş özellik bulunuyor. Teknolojik ortaklık, güç aktarma organlarında da devam ediyor. bZ7, Huawei’nin güçlü DriveONE elektrikli sürüş sistemini kullanıyor. Görünüşe göre GAC-Toyota’nın yalnızca kendi bileşenlerine güvendiği günler sona ermiş durumda; yüksek teknoloji ürünü elektrikli otomobiller söz konusu olduğunda, iş birliği yeni strateji haline geliyor.
Yeni Toyota bZ7, yollara cesur ve heybetli bir görünüm getiriyor. bZ4X ile başlayan birleşik aile tasarım dilini benimseyen araç, keskin ve fütüristik bir ön yüze sahip. Ön kısım, ana farların her iki yandaki hava kanallarıyla düzgün bir şekilde bütünleştiği ayrık far tasarımını kullanıyor. Abartılı ön tampon agresif görünse de, rüzgâr direncini azaltmak gibi önemli bir amaca hizmet ediyor.
Yan profilden bakıldığında, keskin, üç boyutlu bel çizgisiyle desteklenen büyük sedanın uzun silueti dikkat çekiyor. Yeni yarı gizli kapı kolları ve büyük, dinamik jantlara sahip. 5,13 metre uzunluk, 1,96 metre genişlik ve 1,5 metre yükseklik ölçüleriyle orta-büyük segment statüsünü doğruluyor. 3,02 metrelik uzun aks mesafesi ise iç mekânda ferah ve konforlu bir yolculuk vaat ediyor.
Huawei DriveONE elektrikli sürüş sistemi, 207 kW güç üreterek 278 beygir gücüne denk geliyor ve sedanın azami 180 km/saat hıza ulaşmasına olanak tanıyor. Enerji depolaması için GAC-Toyota, CALB tarafından tedarik edilen dayanıklı LFP bataryalara güveniyor.
Otomobil üreticisi, tüketicilere iki temel batarya kapasitesi seçeneği sunuyor:
- 71,35 kWh kapasiteli paket ile CLTC test standardına göre 600 km saf elektrikli menzil.
- Daha büyük olan 88,13 kWh batarya paketi ile 710 km’ye kadar menzil.
Çinli Toyota bZ7, gelişmiş destek sistemleri sayesinde sürüşün geleceğine hazır. Araç, Momenta’nın sürücü destek teknolojisini kullanıyor ve hem kalabalık şehir yollarında hem de otoyollarda çalışmak üzere tasarlanmış yüksek düzeyde destekli sürüş yetenekleri sunuyor. Bu akıllı sürüş sistemlerine odaklanma, yeni platform ve büyük teknoloji ortaklarıyla birleştiğinde, bZ7’nin GAC-Toyota’nın yeni nesil akıllı elektrikli otomobillere tam gaz giriş yaptığını doğruluyor.
