Ford CEO’sundan acı itiraf – ShiftDelete.Net


Ford Motor Şirketi’nin CEO’su Jim Farley, Tesla ve Çinli elektrikli araç rakiplerinin üretim teknolojilerini yakından inceledikten sonra büyük bir şok yaşadığını ve bu durumun kendisi için adeta bir uyanış olduğunu açıkladı.

Ford CEO’su beklenmedik bir açıklama yaptı

Farley, katıldığı “Office Hours: Business Edition” adlı bir podcast yayınında, Elon Musk’ın şirketi Tesla’nın ve Çinli EA üreticilerinin ne kadar ileride olduğunu gördüğünde şaşkınlık yaşadığını dile getirdi.

Yeni Tesla Model Y Performance

Farley, duygusal anlar yaşadığını belirterek, “İlk Model 3 Tesla’yı parçalara ayırıp Çin araçlarını sökmeye başladığımızda çok duygulandım. Parçalarına ayırdığımızda, bulduğumuz şey şok ediciydi” ifadelerini kullandı.

Bu söküm işlemleri sırasında ortaya çıkan farklar, Ford’un kendi ürünlerinde ne kadar gereksiz karmaşıklık bulunduğunu gözler önüne serdi. CEO, Ford’un elektrikli SUV modeli Mustang Mach-E’de Tesla’ya kıyasla yaklaşık 1,6 kilometre daha fazla elektrik kablosu yer aldığını söyledi. Bu fazlalık, aracın toplam ağırlığını artırıyor ve dolayısıyla daha büyük ve maliyetli bir batarya kullanımını zorunlu kılıyor.

Otomotiv sektöründe rakip araçları incelemek yaygın bir uygulama olsa da, Farley bu söküm sürecinin kendisini şirketin radikal bir değişime gitmesi gerektiğine ikna ettiğini belirtti. 2020 yılından bu yana Ford’un başında bulunan Jim Farley, bu inançla şirketin elektrikli araç operasyonlarını 2022 yılında “Model E” adında ayrı bir birime dönüştürdü.

Model E birimi, 2024 yılında 5 milyar dolardan fazla zarar etti ve bu yıl da benzer bir kaybın yaşanması bekleniyor; ancak Farley, bu stratejik karardan pişmanlık duymadığını net bir şekilde ifade etti.

Farley, Çinli elektrikli araç üreticilerinin Ford ve diğer Batılı otomobil markaları için varoluşsal bir tehdit oluşturduğu uyarısını sıklıkla yapıyor. Daha önce de Çinli EA’ları “Batılı muadillerine göre çok daha üstün” olarak tanımlamış, geçen ay ise BYD gibi markaların küresel pazarı tam anlamıyla ele geçirdiğini söylemişti.

Çin’de satılan yeni araçların yaklaşık %50’si elektrikli iken, ABD’de bu oran yalnızca %10 civarında seyrediyor. Çinli üreticiler, yüksek teknolojiye sahip ancak uygun fiyatlı modeller sunarak rakiplerini hızla geride bıraktı ve şimdi Avrupa ile gelişmekte olan pazarlardaki pazar paylarını büyütüyor. Farley, Çinli üreticilere hayranlık da duyuyor; hatta geçen yıl Xiaomi’nin ürettiği elektrikli SU7 modelini altı ay boyunca kullandığını ve “arabayı geri vermek istemediğini” belirtmişti.



Haber Kaynak Linki

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir