Avrupa otomobil pazarında sarsıcı bir değişim yaşanıyor. Avrupalı Otomotiv Üreticileri Birliği ACEA’dan gelen güncel veriler, Tesla’nın satışlarında ciddi bir kayıp olduğunu gösterirken, Çinli markalar özellikle BYD ve MG (SAIC) aracılığıyla rekor bir büyüme ivmesi yakaladı.
Tesla, Avrupa pazarında geriye gitti
2025 yılının ilk on aylık döneminde Avrupa’da toplam 1.473.447 adet elektrikli araç satışı gerçekleşti. Bu hacimle elektrikli otomobillerin toplam satışlar içindeki payı, geçen yılki yaklaşık yüzde 13 seviyesinden yüzde 16,4’e çıktı. Elektrikli otomobil satışlarındaki bu yükselişe en büyük katkıyı Almanya, Belçika, Hollanda ve Fransa sağlıyor.

Söz konusu dört ülke, Avrupa’daki tüm elektrikli otomobil satışlarının yüzde 62’sini oluşturuyor. Bu süreçte Almanya’da satışlar yaklaşık yüzde 40, Belçika’da yaklaşık yüzde 11, Hollanda’da yüzde 6,6 ve Fransa’da yüzde 5,3 oranında artış gösterdi.
Bu yükseliş trendine rağmen ABD’li üretici Tesla, 2025 verilerinde dikkat çeken bir güç kaybı yaşıyor. Tesla, ekim ayında sadece 6.964 adet teslimat gerçekleştirdi; bu sayı, geçen yıla göre yüzde 50’ye yakın düşüş demek. Ocak-Ekim dönemini kapsayan ilk 10 aylık dönemde de Tesla’nın satışları yüzde 29 düştü. Bu düşüş, markanın Avrupa’daki pazar payının yüzde 2,4’ten yüzde 1,6’ya gerilemesine yol açtı.
Öte yandan, Çinli markaların Avrupa’daki yükselişi devam ediyor. BYD, ekim ayında satışlarını yüzde 206 gibi çarpıcı bir oranda artırarak 17.470 adede çıkardı. Yılın ilk 10 ayında ise marka, yaklaşık 140 bin adet satışa ulaştı.
Geçen yılki satış hacminin neredeyse dört katına ulaşan bu rakamla Çinli markanın pazar payı yüzde 0,3’ten yüzde 1,3’e yükseldi. MG’nin çatı şirketi olan SAIC de güçlü bir performans sergiledi. SAIC’in ekim ayı satışları yüzde 35,9 artarak 23.860 adede yükseldi. Ocak-Ekim dönemi satışları ise yüzde 26,6 artışla 250.250 adede ulaştı ve şirketin pazar payı yüzde 1,8’den yüzde 2,3’e çıktı.
Çinli üreticiler, ekim ayında toplam satışlarını neredeyse ikiye katlayarak 75 bin adet seviyesine taşıdı. Bu başarı ile Çinli markaların Avrupa pazarındaki toplam payı, yüzde 7,8 gibi rekor bir seviyeye çıktı.
