Porsche Hyundai’nin Elektrikli Spor Otomobilinden Etkilendi


Porsche, elektrikli spor otomobil segmentinde beklenmedik bir rakipten ilham alabilir. Hyundai’nin performanslı elektrikli otomobili IONIQ 5 N’i test sürüşüne çıkaran bir Porsche yöneticisi, deneyimin “göz açıcı” olduğunu söyledi ve bazı eğlenceli özellikleri kendi modellerine taşıyabileceklerinin sinyalini verdi.

Porsche’nin 911 ve 718 model serilerinden sorumlu Başkan Yardımcısı Frank Moser, IONIQ 5 N’i birkaç kez test ettikten sonra otomobili “göz açıcı” olarak nitelendirdi. Moser, Dubai’deki Icons of Porsche festivali sırasında Avustralyalı muhabirlere (The Drive aracılığıyla) yaptığı açıklamada, “Ondan çok şey öğrendik. Birkaç kez sürdüm. Gerçekten, gerçekten iyi yapmışlar,” dedi.

Hyundai’nin elektrikli spor otomobili, Porsche’nin 911 GT3 gibi yasal yarış otomobillerini denetleyen GT serisi başkanı Andreas Preuninger’ı da etkilemiş. Moser, “Andy Preuninger ile sürdüğümü hatırlıyorum, o benim GT Bey’im. Göz açıcıydı,” dedi.

Porsche yöneticilerini özellikle etkileyen şey, aracın tam gücünü 10 saniye boyunca açığa çıkaran N Grin Boost gibi ek özellikler oldu. Moser, muhabirlere, “Arabaya bindik ve ben [N Grin Boost] düğmesine bastım, o da ‘Vay canına’ dedi. Etkileyici bir şey yapmışlar,” şeklinde konuştu.

N Grin Boost etkinleştirildiğinde, IONIQ 5 N 641 beygir gücü (478 kW) ve 740 lb-ft tork (NGB ile 770 Nm) sağlıyor ve 0’dan 100 km/sa hıza yaklaşık 3,4 saniyede (ABD raporlarında 3,25 saniye) çıkıyor. N Grin güç artışı, Hyundai’nin elektrikli spor otomobilinin sunduğu pek çok eğlenceli özellikten sadece biri. N e-Shift ve N Active Sound + gibi diğer özellikler, yüksek performanslı içten yanmalı bir motorun sarsıntı hissini ve seslerini taklit ediyor.

Moser, IONIQ 5’teki gibi sanal sesler ve vites değiştirme özelliklerinin “geleceğin yolu” olduğunu söyledi ancak sürücülerin bu özelliği kapatabilmesi gerektiği konusunda ısrar etti. Moser medyaya, “Müşteri tamamen sessiz modda mı sürmek istediğine, yoksa oyunun bir parçası olup sanal bir düz altı silindirli motor sesi ve sanal vites değişimlerini mi hissetmek istediğine karar verebilmeli,” dedi ve ekledi, “Gelecek için yön bu olmalı.”

Geçen hafta piyasaya sürülen elektrikli Cayenne’i takiben, Porsche’nin önümüzdeki yıl 2027 model yılı olarak 718 Boxster ve Cayman EV’lerini tanıtması bekleniyor.



Haber Kaynak Linki

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir