Türkiye’de Eylül ayında kaç otomobil satıldı?


Türkiye otomobil sektörü, 2025 yılının üçüncü çeyreğini rekor bir büyümeyle kapattı. ODMD’nin paylaştığı resmi rakamlara göre, Eylül ayında otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine kıyasla %26,77’lik etkileyici bir artışla 88.274 adede ulaştı. Hafif ticari araç pazarında ise %21,66’lık bir büyüme kaydedilerek 22.028 adet araç satıldı. Bu dinamizm, genel pazarın son 10 yıllık Eylül ayı ortalama satışlarının %66,5 üzerine çıkmasını sağlayarak sektördeki canlılığın altını çizdi. Özellikle otomobil pazarındaki %72,2’lik rekor artış, pazarın ne denli hareketli olduğunu kanıtladı.

Yılın İlk Dokuz Ayında 1 Milyona Yakın Otomobil Satıldı

Yılın geneline bakıldığında da pozitif tablo devam ediyor. 2025’in Ocak-Eylül döneminde Türkiye’deki toplam sıfır otomobil ve hafif ticari araç satışı, bir önceki yılın aynı dönemine göre %9,15 artarak 927.647 adede ulaştı. Bu dönemde otomobil satışları %9,98’lik bir artışla 742.687 adede, hafif ticari araç satışları ise %5,92’lik bir yükselişle 184.960 adede çıktı. Bu rakamlar, pazarın yıl sonu hedeflerine emin adımlarla ilerlediğini gösteriyor.

Tüketicinin Gözdesi: C Segmenti ve SUV Hakimiyeti

Tüketici tercihleri incelendiğinde, vergi oranları daha avantajlı olan A, B ve C segmentindeki araçların pazarın %82,3’ünü oluşturduğu görülüyor. Liderlik koltuğunda ise C segmenti oturuyor. Yılın ilk dokuz ayında satılan 416.257 adet C segmenti otomobil, pazarın %56’sını tek başına domine etti. Onu %25,8’lik pay ve 191.817 adetlik satışla B segmenti takip etti.

ikinci el otomobil

Gövde tipinde ise SUV’lerin ezici üstünlüğü sürüyor. Satılan her 10 araçtan 6’sından fazlası SUV oldu. Toplam 465.791 adetlik satış ve %62,7’lik pazar payıyla SUV, Türkiye’deki en popüler gövde tipi olmaya devam ediyor. SUV’leri, %22,3 pay ve 165.308 adet satışla sedan, %14,1 pay ve 104.461 adet satışla hatchback modelleri izledi.

Motor tiplerine göre dağılım, sektördeki teknolojik dönüşümü net bir şekilde ortaya koyuyor. Benzinli otomobiller, 345.838 adetlik satış ve %46,6’lık payla liderliğini sürdürse de, en büyük çıkışı hibrit ve elektrikli araçlar yaptı. Hibrit otomobiller, 198.174 adetlik satışla pazar payını %26,7’ye çıkararak ikinci sıraya yerleşti. Elektrikli otomobil satışları ise 133.781 adede ulaşarak %18’lik rekor bir pazar payı elde etti. Bu iki çevreci motor tipinin toplam payı %44,7’ye ulaşarak benzinli motorlara bir adım daha yaklaştı. Öte yandan, bir zamanların favorisi olan dizel otomobillerin payı %7,9’a gerilerken (58.695 adet), otogazlı otomobiller ise %0,8’lik (6.199 adet) sembolik bir payda kaldı.



Haber Kaynak Linki

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir